Risikovurdering av organisatoriske og psykososiale forhold

Er du bekymret for skjulte risikoer i arbeidsmiljøet som kan true dine ansattes helse og bedriftens suksess?

Falck tilbyr en effektiv og strukturert risikovurdering av organisatoriske og psykososiale forhold, designet for å gi din virksomhet trygghet og kontroll. Vi hjelper deg med å proaktivt identifisere og håndtere risikofaktorer som kan påvirke arbeidsmiljøet og de ansattes velvære.

Våre tjenester for risikovurdering inkluderer

Bransjetilpasset vurdering

Vi tilbyr en vurdering som er tilpasset deres bransje og spesifikke utfordringer

Digitalt risikovurderingsverktøy

Falck har et eget digitalt verktøy for gir god oversikt over all slags arbeidsmiljørisiko i virksomheten

Ekspertise og metodefrihet

Våre rådgivere benytter ulike metoder og verktøy for å sikre en grundig og relevant vurdering

Hvorfor er risikovurdering avgjørende for din virksomhet?

Sikre en systematisk og kunnskapsbasert vurdering av alle relevante arbeidsmiljøfaktorer

Oppfylle krav i arbeidsmiljøloven og tilhørende forskrifter

Få skreddersydd oppfølging og tiltak tilpasset virksomhetens unike behov

Slik fungerer det

1. Vi bistår med innsamling av data fra interne kilder og bruker bransjeinnsikt for å identifisere risikoområder,
samt planlegger prosessen i et formøte.
2. Et møte med relevante parter (leder, HMS-ansvarlig, verneombud m.fl.) hvor utfordringer identifiseres,
risikovurderingsskjema fylles ut, og tiltak prioriteres for en handlingsplan
3. Virksomheten sitter igjen med nødvendig dokumentasjon av risikovurderingen og den utarbeidede
handlingsplanen
4. Vi gjennomfører et oppfølgingsmøte for å evaluere tiltakene i handlingsplanen