Kampanje

om muskel og skjelett

Alle virksomheter skal i henhold til arbeidsmiljøregelverket kartlegge og dokumentere i hvilken utstrekning arbeidstakerne utsettes for støy og vibrasjoner og vurdere enhver risiko for deres helse og sikkerhet forbundet med eksponeringen. Vurderinger og målinger av støy skal utføres i et omfang som gjør det mulig å fastslå arbeidstakernes støybelastning sett i forhold til de gjeldende grense- og tiltaksverdier.

Hvorfor er dette viktig for dine som ansatte?

Få konkrete verktøy for å forebygge smerter i din egen arbeidshverdag

Gjennom enkle tips og øvelser lærer du nøyaktig hva du kan gjøre for å unngå plager fra stillesittende arbeid. Dette gir deg kontrollen tilbake og verktøyene du trenger for å ta vare på din egen helse – hver eneste dag.

Få enkle og inspirerende tips som gjør det lett å bygge gode vaner

En 10-ukers kampanje gir deg et jevnlig påfyll av motivasjon og kunnskap. I stedet for et skippertak, hjelper vi deg å bygge små, varige vaner som gir stor effekt for helsen din over tid.

Bli med på å skape en mer aktiv og energisk arbeidsdag - sammen med dine kollegaer.

Kampanjen er en felles innsats som skaper en positiv og helsefremmende kultur. Med felles pauser og fokus på bevegelse, bygger dere et mer energisk og støttende arbeidsmiljø sammen.

Hva tilbyr vi?

En målrettet investering som reduserer sykefraværet

Muskel- og skjelettplager er en av de største årsakene til fravær. Med denne kampanjen gjør dere en konkret og forebyggende innsats for å redusere en av deres største sykefraværskostnader, og holder de ansatte friske og i arbeid.

Et nøkkelferdig, digitalt opplegg som engasjerer alle - uansett hvor de jobber

Kampanjen leveres digitalt med foredrag og ukentlige tips, noe som gjør den enkel å implementere for hele bedriften. Dere engasjerer de ansatte og bygger en felles helsekultur, uten krevende administrasjon eller logistikk.

Skap en mer attraktiv og helsefremmende arbeidsplass

Ved å investere i de ansattes velvære viser dere at dere er en ansvarlig og moderne arbeidsgiver. Dette styrker omdømmet, øker trivselen og gjør bedriften mer attraktiv for både nåværende og fremtidige medarbeidere.